maandag 25 november 2013

gloeiwijn

Gisteren besloot ik mezelf te trakteren op een ultiem winters drankje, dat naar verluidt vaak geschonken wordt op Duitse Kerstmarkten (daar ben ik nog nooit heen geweest, maar ik kan me er alles bij voorstellen). Gluhwein! Mr A. trok er zijn neus bij op en hield het bij zijn speciaalbier, maar ik vond het een geslaagd experiment! Zeker na een fris uurtje takken en bladeren ruimen in de tuin. Men neme: Een pak rode Aldi-wijn (normaal gesproken koop ik wijn gewoon in een fles, maar omdat ik had gelezen dat goede wijn bij dit recept nergens voor nodig is, deed ik het maar hier mee) Een goed schoongeboende (hand)sinaasappel met schil in parten gesneden Een goed schoongeboende citroen met schil, in parten gesneden Een kaneelstokje Alles in een pan mikken en op een laag pitje verwarmen. Eventueel in je beker nog een schepje suiker erbij, of een beetje honing.

2 opmerkingen:

Leuk als je een berichtje achterlaat!