dinsdag 29 oktober 2013

Makkelijk dinsdagvoer


Ik ben vaak op dinsdagavond alleen thuis, omdat mr A. dan college heeft. Ik wil dan graag iets snels maken, en het liefst zonder vlees - want ik ben niet zo'n vleeseter, in tegenstelling tot mr A. En dan geen boterham met kaas, want dat voelt niet als avondeten.

Vanavond wandelde ik door de regen naar de supermarkt (omdat ik het best wel leuk vind om door de regen te lopen). Ik dacht eerst aan sushi-salade: alle ingredienten van sushi in een schaal mikken en eten maar! De lekkerte van sushi, zonder gedoe. Maar ze hadden alleen knoertharde avocado's bij mijn super, dus dat werd 'm niet.

Plan b was pasta met zelfgemaakt olijvenprutje. Dat gaat zo. Je zet de pasta op het vuur. Ondertussen gooi je zwarte olijven, amandelschaafsel, olijfolie, 'n half teentje knoflook, italiaanse kruiden, peper en zout in de blender. Pasta afgieten, op een bord, wat geraspte kaas en de olijvensaus erdoor. Extra amandelschaafsel erover. Klaar.

Om het nog lekkerder te maken kun je het amandelschaafsel nog roosteren, maar ik had geen zin. Het is zó al lekker! 

Helaas is dit gerecht ongelofelijk groente-arm, en als ik niet moe en dwars was, zou een salade erbij maken een goed idee zijn. Straks maar een extra appeltje eten om toch nog wat vitamientjes binnen te krijgen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!