woensdag 18 september 2013

CourgetteSpaghetti!

Ik heb de voedselzandloper nog steeds in gedachten (maar voor de verhuizing moeten de vriezer en de voorraadkast leeg, dus nu niet zó)

Maar dit is echt mijn grote VZLontdekking! 
Tataaaa!
Courgettespaghetti. 
Wablief?
Courgettespaghetti!

Gewone pasta schijnt helemaal niet zo goed te zijn, en hoe meer groenten hoe beter...dus waarom je "pasta" niet maken van courgette?

Hier staat hoe je heel makkelijk courgettespaghetti kunt maken (met een rasp op z'n kant! Supersnel!)

Courgette is vrij neutraal van smaak, dus als je de slierten even 3 minuten kookt in water met een snuf zout, is de textuur zacht en pasta-achtig!

Vanavond hadden wij deze pasta met met Surf & Turf: (diepvries)garnalen, een paar stukjes kipfilet, geroosterde tomaatjes uit de oven en stukjes courgette (het midden, dat niet "meegeraspt" was, in stukjes als "opvulling" van de saus) Enne....smeuïg gemaakt met boursin cuisine (so bad, but oh so good... En een no-no op voedselzandlopergebied! Oei!)

Foto gepikt van http://nomnompaleo.com


2 opmerkingen:

  1. volgens mij had meneer montignac er ook al een versie van :-)
    Maar idd lekker , ik maak vaak dikke slierten met de kaasschaap is me net iets makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest lachen om "kaasschaap", die rottige autocorrect ook :) maar dat kan ook ja. Met mijn rasp (zo'n vierkante...of piramidevormige) gaat het ook supersnel, net zo snel als de kaasschaaf denk ik wel, maar dan dunne sliertjes tegelijk

      Verwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!