woensdag 27 maart 2013

Het weekend

Mr A. is zó goed bezig met zijn nieuwe opleiding! Ik geniet er gewoon van als ik zie en hoor hoe enthousiast hij is en hoe hard hij werkt. Zondag kwamen er een paar van zijn mede-studenten langs om samen te studeren voor het eerste tentamen. Ik zorgde dat ik me snel uit de voeten maakte (zo veel mensen passen er ook gewoon niet in ons mini-huisje!)

Ik ging lekker koffie drinken en een tijdschrift lezen bij Anne&Max, een leuk koffietentje in de stad. Ik had een "lente latte" of iets dergelijks. Best lekker, een koffie verkeerd met gehakte pistachenootjes en een of ander siroopje. De brownie was me iets tè zoet, jammer. Wat ik vooral fijn vond: lekkere GROTE ramen waar je uit kon staren, en luie stoelen om in te lezen. Er tegenover zit de Coffee Company, die ik ook altijd heel leuk vind, maar die hebben dan weer niet zulke stoelen.

achter het raam ;)

Ik ging ook nog even langs het Rijksmuseum voor Volkenkunde (ik ben kind aan huis bij de musea in deze stad ;). Het was namelijk heel koud en ik dacht: wat zal ik eens gaan doen? Mijn museumjaarkaart bracht uitkomst. Bij ons thuis werd nog altijd noest gestudeerd.
Wat deze keer vooral indruk maakte in het museum was de Boeddha-zaal. Die kende ik nog niet! Stilte, gedempt licht, en een aantal prachtige Boeddhabeelden. Ze zien er zo sereen uit. Ik heb stiekem het plan om een keer terug te komen op een heel stil moment, door de week, om daar gewoon eens een beetje te zitten, en misschien te mediteren.


Ik ging ook ein-de-lijk naar Flying Tiger, want door Sas kwam ik er een tijdje geleden achter dat er nu in onze stad ook een filiaal geopend is. Ik stond mezelf toe om een paar dingen te kopen, maar alleen nuttige zaken (een kurkentrekker, een nagelknipper, verjaardagskaarten) Maar wat een leuke winkel! Gevaarlijk leuk.....!


En tot slot nog een foto van het mooie plafond in de hal van Koetjes en Kalfjes, waar we zaterdag heel gezellig gegeten hebben met vrienden.




3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk weekend zeg! Je woont ook in een prachtige stad!!
    Dat plafond is werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk zo even tijd voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koffie en een tijdschrift - heerlijk! Wij hebben ook een flying tiger in Utrecht en ik moet er gewoon niet naar binnen (I cannot control myself!).
    Dat plafon is idd prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!