maandag 18 februari 2013

Mooi

Ik ben in mijn eentje, ik heb alle tijd. Ik struin rond, blijf hangen bij dingen die ik interessant vind en bekijk maar een fractie van wat er allemaal te zien is. Dat geeft niet want ik kom vast snel weer terug! In het museum is het donker, de mooi verlichte vitrines en sfeervolle videoinstallaties vallen daardoor nóg meer op. Exotische geluiden, muziek van ver weg.... Deze keer is er een tentoonstelling over de oorspronkelijke bewoners van de Canadese westkust die mijn aandacht grijpt. Wat hebben die mensen een mooie cultuur, die lang onderdrukt werd door de westerse machthebbers. Gelukkig wordt hij nu weer tot bloei gebracht en gewaardeerd. In elk geval door mij, ver weg in Nederland in een museum op een zondagmiddag!)

Ik laat de foto's voor zich spreken.    











3 opmerkingen:

  1. Oooo, wat heerlijk om zo op je gemak rond te kijken en alles in je op te nemen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker zo in je eentje en geen rekening houden met iemand anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk museum! In Leiden zie ik... en wat ben ik een beetje jaloers op je vrije tijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!