woensdag 16 januari 2013

Filmtip

De nieuwste van Quentin Tarantino, Django Unchained. De film vertelt het verhaal van Django, een slaaf, die door de illustere Doctor Schultz wordt bevrijd - de dokter heeft een carrièreswitch gemaakt van tandarts naar 'bounty hunter', wat inhoudt dat hij gezochte criminelen (wanted dead or alive) opspoort en ter plekke vol lood pompt, om de beloning op te strijken. Django en de dokter gaan samenwerken en gaan op zoek naar de vrouw van Django, die verkocht blijkt te zijn aan een bijzonder wrede plantagehouder. Met een list proberen ze haar te bevrijden.

Je moet er een beetje tegen kunnen, al dat geschiet en theatraal rondspattend bloed. Maar het is een echte Tarantino film met fantastische karakters en bizarre humor. Ik zat gewoon te stuiteren op mijn stoel, elke keer dat de personages weer iets ongelofelijk stoers uithaalden. Als het je ding is, zeer de moeite waard!


Django Trailer from Create on Vimeo.

Vanaf 17 januari in Nederland in de bioscoop.

2 opmerkingen:

  1. Hihi, dat gestuiter herken ik van andere Tarantino films!
    Dit is dus wel een aanrader denk ik zo!
    Ik vind het zo gek van mezelf: ik hou echt niet van geweld enzo,maar bij zijn films is het ineens niet zo erg als er bloedspatten (of hersens) rondvliegen.... Er zit zoveel energie in die films! Mijn man is ook altijd erg verbaasd als hij mij ziet lachen om die zwarte humor... ach ja,dat zit blijkbaar ook in mij :)...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag de trailer bij de James Bond film, 007 vond ik al leuk, maar deze lijkt me inderdaad nog veel leuker (en Les Misérables, dat is ook helemaal mijn genre :).

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!