vrijdag 11 januari 2013

DWZI/deze week zag ik....

...een prachtig kort filmpje over twee ambachtelijke chocolade-makende broers in Brooklyn. Die mooie materialen waarmee ze werken, die rust en aandacht, die BAARDEN...ik vind het fascinerend.

The Mast Brothers from The Scout on Vimeo.

Als je hiervan geniet is de documentaire Jiro Dreams of Sushi trouwens ook echt wat voor je.

Deed me denken aan de onderstaande podcast, van de dames van Stuff Mom Never Told You, waar ik om moest lachen en me ook wel een piepklein beetje in herkende (sowieso altijd een plezier om naar hun interessante bespiegelingen te luisteren)

http://www.mixcloud.com/StuffMomNeverToldYou/is-foodie-culture-the-new-art/

Kort gezegd hebben ze het over voedsel-hipsters die bijzonder eten haast tot een kunstvorm verheffen, waardoor het kopen, maken en eten ervan een statement wordt over hoe uniek ze wel niet zijn ("Ik kocht vorige week een heel bijzondere schapenkaas/thee/chocoladereep/olijfolie in een piepklein winkeltje daar-en-daar, je zult het wel niet kennen, helemaal handgemaakt door een keuterboertje in het Andesgebergte, 8 jaar gerijpt op eikenhout, echt zoooooooooo fantastisch, harr harr!") Niet dat ik zó erg ben hoor... ;)

Meer Deze Week Zag Ik vind je bij Merula

5 opmerkingen:

  1. Leuk filmpjes! De baarden... are they for real?? en de sushi!! food is simply fascinating, tog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ik kende deze nog niet. Ik moet wel lachen om je omschrijving over die schapenkaas/thee/chocoladereep/olijfolie haha.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha weer eens wat anders dan de rondtrekkende en kokende hairy bikers van de BBC. En die schapenkaas-thee-chocola-olijfolie zou ik ook wel willen proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jee die baarden zijn inderdaad ook wel ondrukwekkend (blijft vast veel chocolade in plakken...)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!