vrijdag 7 december 2012

DWZI/Deze week zag ik....

....een heel proces, vol tegenstrijdigheden.

Helaas kregen we maandag geen goed nieuws over mijn zwangerschap. 

Het was een schok, al had ik de afgelopen tijd wel een angstig voorgevoel, dus helemaal een donderslag bij heldere hemel was het niet. Ik heb veel gelezen over hoe anderen dit ervaren en in mijn werk spreek ik ook bijna dagelijks mensen die zoiets mee hebben gemaakt. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het op mijn manier doe, samen met Mr A. Er is verdriet, maar ook veel positiefs*. Ik ben blij omdat wij ons samen zo verbonden voelen, en elkaar hierin snappen. Het bevestigt voor mij wat ik al wist: dit is mijn vent en wat een geluk dat ik hem gevonden heb!
Ik ben ook blij met alle dikke knuffels en lieve berichtjes en kaartjes van mensen om ons heen - en zelfs ook van mensen die ik niet (goed) ken. De secretaresse van Mr A., die ik misschien vijf keer heb ontmoet, stuurde me bijvoorbeeld een lief mailtje, dat vond ik zo bijzonder.
     
Ik wil dingen regelen en doen: de kinderopvang weer afzeggen, het huis versieren voor Kerst, door de sneeuw stampen, mijn werk doen... Ik heb een rare fascinatie opgevat voor het lezen over vrouwengeneeskunde in de oudheid. Al zolang als er mensen op de wereld rondlopen, maken vrouwen dit mee, en dat geeft me op één of andere manier een sterk en vrouwelijk gevoel (en wat ben ik blij dat we de hedendaagse medische zorg hebben...) 
Ik wil er wat van maken! Ik ben hoopvol voor de toekomst, en voor mijn gevoel is het nu zaak om zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen en te kijken waar ik behoefte aan heb. Dus neem ik tijd voor mezelf, doe ik even weinig sociaals, schrijf ik in mijn dagboek en relativeer ik zo ongeveer alles.     



*Ik denk dat het ook makkelijker is om het positieve te zien als er geen sprake is geweest van eindeloos proberen en nare medische behandelingen, en/of eerdere miskramen. Ik besef dat ik daar geluk mee heb. En ook dat het voor iedereen weer anders is. 

'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merula.  

9 opmerkingen:

  1. Wat goed van je lieve meid!
    Een goed, wit weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. neem idd je tijd om dit een plekje te kunnen geven. Fijn dat je het kunt delen met de mensen om je heen.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat verdrietig. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Arme meid, wat vervelend voor jullie. Veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moet dat toch moeilijk voor jullie zijn. Zo mooi hoe je het verwoordt. De wereld staat even helemaal stil voor jullie en tegelijk draait ie ook razend door....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed zo lieve Anna....goed voor jezelf zorgen...aan jezelf denken...doe het allemaal...voor altijd zal dit kleintje in je hart blijven!
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Anna, ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd..
    Liefs, Nadine

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!