vrijdag 28 september 2012

DWZI - deze week zag ik....









Ik had ooit een collega die vertelde dat hij elk jaar in de herfst "De Verborgen Geschiedenis" van Donna Tartt -toevallig ook mijn favoriete boek- tevoorschijn haalde en herlas, en dan met véél whiskey erbij. Voor wie het boek niet kent: een klein college ergens in de schitterend gekleurde herfstbossen van New England, een elitair groepje studenten dat met elkaar de Klassieken bestudeert, in een oud landhuis aan een meer vertoeft en menige teug whiskey neemt. En er voltrekt zich een drama! Het boek begint met dat vreselijke feit en daarna wordt beschreven hoe het zover heeft kunnen komen.

Ik las dit boek op de middelbare school en hoopte eigenlijk stiekem dat het leven op mijn universiteit ook een beetje zo zou zijn (ok, zonder moord dan). Stijlvolle jongemannen in lange wapperende jassen. De tijd die lijkt stil te hebben gestaan. Les krijgen in een kamer met verse bloemen en thee op tafel. Een charismatische docent. Een beetje een geheimzinnig sfeertje. Het luxe leven. En de sterke vriendschap die het groepje met elkaar heeft - maar die uiteindelijk anders in elkaar blijkt te zitten dan je denkt. Ik begrijp de hoofdpersoon Richard wel, die er heel graag deel van uit wil maken.

Te koop via bol.com, warm aanbevolen!

Mijn ultieme herfstboek dus! Hebben jullie er ook één?



'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merula

 



8 opmerkingen:

  1. Klinkt interessant! Ik ben momenteel de 'game of thrones' boeken aan't lezen. Boek 4: A feast of crows. Niet zo goed zoals boek 1 en boek 3 deel 2. Maar ik blijft gewoon doorlezen! Fijne weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Game of Thrones, ja die boeken heeft mijn vriend ook - ik heb ze nog niet gelezen. Kijk jij ook de tv serie? Die heb ik wel helemaal gevolgd.

      Verwijderen
  2. Ik beval gisteren juist ook een boek aan. Eerste keer gelezen pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar je maakt me erg nieuwsgierig. Bedankt voor de tip!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja die wapperende lange jassen die heb ik ook wel gemist! Thanx for the tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yep, game of thrones volgen wij ook!
    Ik heb niet echt een herfstboek, maar de verborgen geschiedenis is er wel heel geschikt voor.... Toch maar weer eens uit de kast halen.
    De hobbit vind ik eigenlijk ook wel geschikt trouwens....
    Eigenlijk wel heel veel boeken, de herfst is gewoon een fijne tijd om met een goed verhaal weg te kruipen!
    Fijn weekend, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Hobbit is inderdaad ook een goeie, heb ik ook van genoten toen ik hem las!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, wat een hit was dat toen! Ik las hem vroeger ook, ga zo meteen eens in mijn kast zoeken, heb er wel zin in, lekker op de bank met een dekentje.... Dank voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!