dinsdag 29 mei 2012

Soepie!

Weer soepdag gisteren, deze keer zoete aardappelsoep. Ziet er ongeveer hetzelfde uit als de wortelsoep maar smaakt behoorlijk anders. Het recept heb ik gevonden in het tijdschrift Good Taste van Woolworths Australia (overigens een kwijlenswaardig blaadje, ik heb de digitale versie)

Kippenbouillon, zoete aardappels en wat winterwortel in een soeppan aan de kook brengen. Ui fruiten en een paar minuten een eetlepel rode currypasta meebakken. Dit mengsel ook in de pan scheppen en alles 25-30 minuten zachtjes koken.
Een lange rode peper ontdoen van pitjes en heel fijn snijden, evenals een plukje koriander. Dit mengen met een potje crème fraiche (ik neem altijd magere).
De soep in de blender pureren en nog 3 minuten terug op het vuur zetten. Peper, zout en limoensap naar smaak toevoegen. In de kommen een lepel crème frache- mengsel erop scheppen. Lekker met reuzen-pita's in kwarten.

Een gezond soepie, dacht ik zo! (en vervolgens deed zich een PMS-chocolade-noodsituatie voor en zag ik mezelf net voor sluitingstijd naar de Appie sjezen voor bonbonbloc, FOUT! Maar soms moet dat)

Fijne woensdag :)

2 opmerkingen:

  1. mmmm bonbonbloc! ow ik bedoel natuurlijk mmmmm zoete aardappelsoep ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we zijn verzot op zoete aardappel, maar er zijn dagen dat chocola gewoonweg moet, begrijpen wij volkomen! ... en niet alleen op PMS momenten ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!