vrijdag 27 april 2012

DWZI - deze week zag ik....

de hele week alleen biologisch eten en drinken, want we wilden uitproberen of dat beviel en hoeveel duurder het nu eigenlijk zou zijn. Het boodschappen doen was een leuke uitdaging, we merkten dat we automatisch veel selectiever rondkeken. Alles was uiteindelijk te vinden. Broodbeleg, groenten, shii take's (voor de Savooigalette van Jonge Sla), vlees, brood, eieren en zelfs voor mr A. een paar blikjes biologische cola!
Eén van de ontdekkingen: thee van de Tuinen, in hele mooie pakjes!
Nu hebben we er -in één klap- mee kennisgemaakt. Sommige dingen zullen we erin houden, andere dingen niet - ook omdat álles biologisch voor ons gewoon niet te betalen is.

In elk geval: het was een ervaring! Weer wat geleerd!


 


'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merula.

6 opmerkingen:

  1. Goed zeg, als je overal de aanbiedingen in de gaten houdt is het goed te doen, meer biologisch eten. Mijn zoon mag alleen cola als de eko-cola in de aanbieding is, ongeveer 2x per jaar. En dan istie ook wel superlekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, ik hou de online folders in de gaten. Haha, die cola inderdaad: nooit gedacht dat dat zou bestaan!

      Verwijderen
  2. Wat goed zeg! En leuk! Wij zijn ook steeds bewuster bezig en kopen meer biologisch, maar idd alles biologisch is gewoon veel te duur.
    Hmm, en ik denk dat ik ook maar even naar de tuinen moet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk experiment! Ik heb zelf ook bepaalde dingen die ik altijd biologisch koop en bepaalde dingen niet, omdat ik die inderdaad gewoon te duur vind. Maar alle kleine beetjes helpen, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk experiment. Ik koop soms biologische producten, heb er lang niet altijd het geld voor, helaas. Die thee ziet er wel erg leuk uit trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!