zaterdag 7 april 2012

Arrietty!


We keken een film; The Secret World of Arrietty
Kijken maarrr, als je houdt van de magische wereld van studio Ghibli, of vroeger fan was van David de Kabouter, of zin hebt in een hele blije film die mooi getekend is, of alledrie. Zoals ik!

Ik werd lichtelijk wild van het huisje van de Kleine Mensen. Heel kleurig en met veel folkloristisch aandoende motiefjes en bloemen. "Mental picture maken", dacht ik, "voor als wij verhuizen!" Blijkt er in Tokyo een tentoonstelling te zijn geweest van nagebouwde interieurs uit de film, hoe cool! Dank u, Google. Zie hier wat foto's.

Oh en kijk trouwens eens in de zijbalk: een volgersgadget! Voel je vrij om mijn blog te volgen zou ik zeggen, hartstikke leuk als je dat doet!


----------------------------
We watched The Secret Life of Arrietty. You should give it a try if you like the magical world of studio Ghibli, or have been fascinated by the stories about imps by Rien Poortvliet, or if you just want to watch a happy, well illustrated movie. Like me!

I went wild over the interior of the Little People's house, so colorful and with a lot of flowers and folklore motifs. I thought to myself: I have to remember this for our future house. Via google I discovered that there was an exhibition in Tokyo where they built a life size Arrietty house! See pics above.

Ps follow me on Blogger if you like! Just click on the banner on the right side.

4 opmerkingen:

  1. jaaaa ik ben dol op deze films! De meest bizare wezentjes! Van die grote flonkelende opgen, heerlijk. Je kent de films 'spirited away' en 'howl's moving castle' toch ook wel??? Vooral die eerste is echt mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit niet ken, maar naar David de kabouter keken wij vroeger altijd wel. Dat vond ik altijd prachtig gemaakt en we zingen elke avond samen met Jikke het David de kabouterlied. Zo lief als ze de woorden halfhalf mee zingt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Love the life sized house... I want that room!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!