woensdag 7 maart 2012

Quiet day

Niet fijn, een zieke collega. Niet voor haar, maar ook niet voor mij; ik mis haar zo, en was nog maar amper ingewerkt. Zij was goed in grenzen bewaken - hoewel, niet voor zichzelf, maar wel voor mij, toch een beetje haar pupil. Mijn valkuil ligt nu weer wijdopen, en dat merk ik.

Vandaag heb ik vrij, dus mag ik weer even een dag adem happen. Hier is een lijstje met ontspannende activiteiten, dat ik vanmorgen voor mezelf heb gemaakt. De afgevinkte dingen heb ik al gedaan!

✔lekker warm douchen
✔een kaartje sturen aan lieve mensen
✔naar buiten!
✔een vers notitieblok kopen voor mijn Morning Pages
✔3 velletjes vol schrijven met van alles
Slapen
✔de voorkant van mijn schrijfblok versieren
"True Crime" programma's kijken
Mindfulness
✔Bloggen
Een inspirerende film uitkiezen die ik echt graag wil zien (bij voorkeur iets waar mr A. z'n neus voor ophaalt) en die kijken (ik heb er al eentje op het oog; Jane Eyre)

Op naar een leger hoofd en minder gespannen spieren. Iets structureel proberen te veranderen op mijn werk is natuurlijk de volgende stap......

--------------------------------------------------

My colleague is on sick leave and will be for a while. A lot of work piling up for me, and I'm quite new to this job, it's not easy. I needed to relax, so I made a list of relaxing stuff for today.

✔ take a shower
✔ write postcards to loved ones
✔ get out of the house
✔ go to the shops to buy a note pad for my morning pages
✔ morning pages: 3 pages of stream of consciousness writing
nap
✔ decorate front of note pad to personalize it
watch true crime programmes
do mindfulness
✔blog
select and watch a movie that inspires me

4 opmerkingen:

  1. nee ziek zijn is voor niemand fijn..... Maar collega wel of niet ziek, wel altijd goed voor jezelf zorgen he! enne gniffel lekker zo'n voor-mannen-niet-door-te-komen film kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig zo'n lijstje! Waar is de foto van de voorkant van je schrijfblok?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. misschien morgen! Ik heb het beplakt met heel mooi cadeaupapier met vogeltjes :)

      Verwijderen
  3. Ik weet niet waar je woont (ik gok op Nederland, aangezien hieronder iets staat over Leiderdorp), maar als het niet te ver is van Den Haag, kan ik mijn man aanbevelen voor je streven naar een leger hoofd en minder gespannen spieren: www.adeuxmains.nl
    Groet - Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!