zondag 18 maart 2012

Hamsteren!

Online inspiratie!! Ik vind via via een leuke website, en daarop weer een link naar een leuk blog, en weer een link, klikkerdeklik, en voor ik het weet heb ik allerlei ideeën.
Ik vond bijvoorbeeld gisteren de site Poor Girl Eats Well, over een hippe dame die een klein budget geen vrijbrief vindt voor het eten van goedkope rommel. Dus ze struint (ook zonder baan maar mét haar food stamps) de lokale supermarkten en farmers markets af op zoek naar goede, verse produkten, kookt lekkere dingen, maakt daar foto's van en heeft goede tips.
Eén tip was: weet wat je in je keukenkastjes hebt. Op basis daarvan kun je combinaties maken en hoef je niet al te veel uit te geven aan boodschappen. Zó simpel, natuurlijk wist ik dat ook al wel, maar wat zit er eigenlijk in mijn keukenkastjes? Uhm...ja...ik weet het wel ongevéér, maar....


Verrassend veel, toen ik eens ging kijken en het opschreef! Handig bij het plannen van de weekmaaltijden.

------------------------------------------------
Ahh, how I love to click away and find interesting blogs and websites, and click click, wonder around some more online to stumble upon great ideas I can incorporate into my own life! I recently found Poor Girl Eats Well, a blog by a cool lady who doesn't think living on a tight budget means you have to eat junk. She goes to her local supermarket or to farmers markets to find cheap but delicious foods that are also healthy, she posts recipies and pictures and has good advice. One of her tips was: know what you have in your cupboards, so you can make combinations and don't have to buy that much "additional" stuff. A great idea - I must confess I didn't know exactly what was in my fridge/cupboards. So I took stock! And I have A LOT!

2 opmerkingen:

  1. oeps ik vrees dat ik hier niet aan ga beginnen (moet je ook de houdsbaarheidsdatum erbij zetten???)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Ik ben zo ongeorganiseerd dat er altijd verlopen dingen in de koelkast staan, getver! Dus vandaar dat ik het er van een paar dingen bij had gezet.
      En verder....ik vind het een goed idee maar bij mij komt de klad er vaak snel weer in hoor

      Verwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!