zondag 19 februari 2012

Whisky

Sterke drank, ik heb er eigenlijk niets mee; geef mij maar wijn, of iets fris. Maar gisteren waren we uitgenodigd voor een heuse whisky proeverij in Paddy Murphy's en dat was toch wel even leuk en...ànders. Een vriend-van-een-vriend had dit avondje verdiend door zich in te zetten voor Movember - da's een wereldwijd initiatief om geld en aandacht te vragen voor de gezondheid van De Man. Deelnemers laten in de maand Movember hun snor staan en zijn zo wandelende uithangborden voor het goede doel - en ze worden ook gesponsord. In Nederland wordt specifiek gestreden tegen prostaatkanker: een goeie zaak dus! De vriend-van-vriend had een leuke mengelmoes van donateurs meegenomen naar de pub (de eerste 15 die reageerden mochten mee). Leuk om met bekenden en (voor mij nog) onbekenden iets te horen over hoe whisky gemaakt wordt, en over de verschillende soorten. Noem me een barbaar maar het goedje in pure vorm vond ik viiiiiieeeees! Gelukkig waren er ook cocktails. ;) Die wil ik van de zomer zeker maken, ze waren heerlijk!

In een redelijk lollige stemming vertrokken we daarna nog naar Bar Restaurant Sijf, waar het eten echt lekker was (de spare ribs waren zo mals dat ik baalde dat ik ze niet ook had besteld, maar mijn burger was ook yummy) en de service was ondanks de grootte van onze groep snel en goed.
Het was een memorabele avond. Nu maar even een paar glazen water drinken.............

sijf

2 opmerkingen:

  1. haha ja ik vind whiskey ook echt niet te drinken! Blegh. Mijn vader is daar in tegen een echte whiskey-fan. Heeft weet ik hoeveel soorten en glaasjes en toestanden allemaal op een tafeltje uitgestald staan als een soort van altaartje..... Als ik dit zo schrijf merk ik dat het heel belachelijk klinkt, maar ach.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, jeetje, dan is ie echt wel een hele grote fan! :) Geef mijn portie maar aan fikkie

      Verwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!