woensdag 29 februari 2012

Hoe slaap jij?


Vannacht had ik een rare droom, waarin iemand quasi wetenschappelijk uitlegde dat "partners van criminelen op hun buik slapen, met hun handen boven hun hoofd"....  Hoe kom ik dáár nu weer bij?

Komkommertijd-onderzoek of toch betrouwbare wetenschap? Ik vermoed dat eerste, maar je slaaphouding zou iets zeggen over je persoonlijkheid. Ikzelf sliep in de (lange, lange) tijd dat ik single was in de "freefall", en eigenlijk al sinds mijn kindertijd. Ik was sociaal dus, en zelfs brutaal. Oh ja, en nerveus en snel op mijn teentjes getrapt. (Die laatste twee eigenschappen kloppen -helaas- wel, maar brutaal? Verre van!) Sinds Mr A. in mijn leven is, zijn mijn slaapgewoonten veranderd, en als we deze theorie geloven, ook mijn persoonlijkheid. Ik slaap nu bijna altijd in de foetushouding: sterk van buiten maar gevoelig van binnen, en in het eerste contact wat verlegen, maar al snel weer ontspannen. Daar herken ik me wel in. :)

------------------------------------------------------------
Last night I dreamed that somebody lectured me on the fact that "girlfriends of criminals sleep on their stomach, with their hands above their head"... Oh, the sheer nonsense I make up in my dreams!

I found this BBC article on sleeping positions and personality traits. Well, I don't know how reliable it is, because I haven't read the original. But what does this say about me? I used to sleep in the "freefall position" basically from childhood. So I was gregarious and brash, thin skinned and not a fan of criticism. (I admit to the last two) Since I've been together with my sweet Mr A., I sleep in the fetus position. So I have turned into someone who is tough on the outside and sensitive on the inside, and a bit a bit shy at first when I meet new people... Well, that's more or less true. :)

2 opmerkingen:

  1. haha komkommertijd of niet, dit soort onderzoekjes zijn altijd leuk!
    Ik hoor ook bij de 41%, maar soms ook bij de 5%. Dat is ook een grappige combi toch!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Het ligt er bij mij trouwens helemaal aan of ik alleen in bed lig of niet, ook nu nog schiet ik in de 41% houding als ik alleen slaap

      Verwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!