woensdag 28 december 2011

vooruitgang is achteruitgang

Ik geef het toe, ik ben best een beetje -ok, best heel erg- verslaafd aan mijn telefoon, vooral aan internetten, whatsappen en altijd bereikbaar zijn. Ik weet al bijna niet meer hoe we dat toch vroeger deden, zonder mobieltjes! Terwijl ik het heel lang heb volgehouden zónder, want ik vond het niet cool. Pas toen ik in 2002 in mijn eentje op reis ging, zwichtte ik; toch wel handig om contact te kunnen zoeken met het thuisfront als dat nodig was. Je kon met die telefoon alleen bellen, smssen en snake spelen.

Het is in deze tijden van recessie natuurlijk helemaal hip om terug te gaan naar vroeger, toen alles nog simpel was. Geen ingewikkelde fratsen; gewoon 's avonds een stamppot op tafel, leren schoenen met spekzolen, vakantie in eigen land -het liefst in zo'n oranje tent die je ouders hadden- en een telefoon waar je niks mee kunt. Lekker rustig. Tijd en aandacht voor andere dingen.

Dit is een leuke gratis app voor de Android: John's Phone. Hij maakt van je telefoon gewoon weer een telefoon, en meer niet. Terug naar de basis, en het voordeel boven gewoon je mobiel uitschakelen is dat je toch telefonisch bereikbaar bent als ze je echt moeten hebben. Bovendien ziet hij er heel mooi simpel uit.




Er is ook een heus John's Phone toestel, met grote toetsen, een bijbehorend papieren adresboekje en even sobere functies - leuk cadeau voor digibete moeders!

1 opmerking:

Leuk als je een berichtje achterlaat!