donderdag 1 december 2011

DWZI - deze week zag ik

Deze week zag ik een grote stap voorwaarts, en een trip down memory lane.


Ik, het meisje met de zachte stem
dat liever stil is dan op de voorgrond treedt, in een groep van meer dan -pak 'm beet- 4 mensen
(terwijl dat in een kleiner gezelschap géén probleem is!)
dat bijna nooit een feestje geeft omdat ze dan het middelpunt moet zijn
dat de kat uit de boom kijkt
dat ademnood en rooie vlekken krijgt van rollenspellen of presentaties



Dát meisje dus,
dat heeft deze week een werkgroep gegeven op de universiteit
twee uur lang
voor allemaal studenten van een jaar of 19
En toen nóg eentje!

En hoe langer ze bezig was, des te beter lukte het om te bewegen,
rond te lopen, haar verhaal kracht bij te zetten met gebaren
en af en toe zelfs een grapje te maken.
Het was leuk!

De studenten luisterden, deden mee, stelden vragen en zeiden na afloop dat ze er écht wat aan hadden gehad.
Ze waren verbaasd toen ze hoorden dat het de eerste keer was!

Alle rampscenario's over totale chaos, propjesgevechten en hoongelach konden de prullenbak in.

En dat allemaal op de plek waar ik als 19-jarige ook zat.


'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merula.

10 opmerkingen:

  1. Goed zeg! No more little miss shy, now you're little miss brilliant :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dit was je eerste keer, let's do it again !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat goed zeg! Heb je goed gedaan! Volgens mij ben je ervoor geboren om kennis over te dragen, een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je maar heel trots mag zijn op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap!!!! En ach ja, zijn we niet allemaal in meer of mindere mate little miss shy.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, schouder klopjes voor jou! zo zie je maar......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Maar ik als mede miss shy (ben van de stress zelfs eens flauw gevallen bij een spreekbeurt) kan je wel vertellen: als jij overtuigd bent van wat je wil vertellen en daar zelf lol in heb, dan is het lang zo eng niet! (En dat heb je dus zelf ervaren) Helemaal te gek, en gewoon vaker doen want aan zo'n docente hebben de studenten wat!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!