vrijdag 9 september 2011

DWZI/Deze week zag ik....

Deze week zag ik mezelf voor het eerst in een stoer wit "dokterspak", het verplichte tenue in de kliniek waar ik nu werk. Geen paniekmomenten meer 's ochtends voor de kast: "Wat moet ik aan?! Alles is in de was!" Geen geld meer uitgeven aan kleren die eigenlijk niet mijn smaak zijn, alleen omdat ik iets fatsoenlijks aan moet naar mijn werk. [Ik wil grappige gympen! Felle kleuren! Retrojurkjes! Grote bloemen in mijn haar! Adidas vestjes! Dingen met een Decolleté!] En na vijven helemaal loskomen van de werkdag door je uit te kleden en je eigen leuke plunje aan te trekken. Ik zie alleen maar voordelen!

Én ik voelde me helemaal Zuster Ingrid van Medisch Centrum West! 

 

Iedere vrijdag een blik op de afgelopen week
Teken, schilder, fotografeer, beschrijf
maak een gedicht, laat op jouw manier zien
wat jij zag!

Deze week zag ik is een initiatief van
Roos en Daan
en geinspireerd door Jill's Today I Saw

10 opmerkingen:

  1. herken helemaal wat je zegt hoor!
    leuk majo doet ook wonderen voor zo'n wit pakje...

    fijn weekend zuster ingrid hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het ook helemaal met je eens! Ik werk in de thuiszorg (zonder uniform) maar werk altijd in spijkerbroek met rood polo. Zodat ik inderdaad als ik vrij ben me lekker kan verkleden en dan echt vrij ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet nooit wat ik moet dragen... (I just never know) een stoer 'dokterspakje' lijkt me echt voordelig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha stoer wit dokterspak! bedoel je zo'n lelijk doorschijnend wit raar vallend ding!? Tja zou ook niet mijn ding zijn...... Maar wat je zegt het heeft ook zo z'n voordelen.
    Maar zuster Ingrid was dan weer wel stoer idd. En dokter Jan was ook goed te doen ;)
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Merula:
    Het valt op zich wel mee, hoewel een witte broek gewoon nooit zo charmant is....ja...jammer, haha! Maar er zit een jasje bij dat best ok is, met donkergrijs aan de zijkant waardoor het nog afkleedt ook!

    en dokter Jan, jaaaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, ik ben ook meer van de bloemetjesjurken en vesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha! Ik moest bij dat "makkelijke dokterspakje" wel even denken aan Natassja Kinski in Paris,Texas.... ;-)
    En hoe was je eerste dag dan, behalve opzichtig flirten met de knapste doc?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan hoop ik voor jou dat er ook een Mark Klein Essink lookalike rondloopt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het soms handig, niet? Een uniform van je werk. Toch ben ik blij dat ik mijn eigen kleren aankan. Ik houd wel van nette broeken en mooie jurkjes met hooggehakte schoenen. Daarbij, binnenkort zou zo'n uniform me niet meer passen. Zie mijn verlate DWZI-berichtje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!