woensdag 14 september 2011

can't live for tomorrow, tomorrow's much to long

http://www.garrendennylane.com/
Nu ik meer tijd heb voor vrije tijd, merk ik dat ik meer en meer in mijn element kom. Ik kan nu even stilstaan, om me heen kijken en nadenken over hoe ik de dingen wil doen, en wat ik belangrijk vind. Ik heb een aantal kleine dingen bedacht die me helpen om bewuster te leven en beter voor mezelf te zorgen. Het zijn geen "regels", maar meer ideeën. Mezelf kennende zal ik ze vaak ook vergeten, maar dat geeft niet. Hier zijn er een paar:
~Niet mijn avondritueel overslaan voor het naar bed gaan (in een lagere versnelling, uitgebreid wassen & poetsen, nog een paar bladzijden lezen en een beetje knuffelen met mr A.)
~Mijn mobiele telefoon zo instellen dat hij niet automatisch een bliepje laat horen als er email binnenkomt - mail is er over een paar uur ook nog wel, ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn
~Méér brieven en kaartjes versturen, lekker ouderwets en zo leuk om te krijgen
~Zorgen voor een opgeruimd huis, zodat ik niet afgeleid word door rommel.
~Als ik snoep, zorgen dat het iets héél lekkers en speciaals is - en er dan écht van genieten
~Alles langzaam doen
~Mijn laptop soms bewust dicht laten
~Boeken, muziek, goed eten, films en ontdekkingstochten
~Creatief bezig zijn niet uitstellen omdat ik denk dat het tóch niks wordt - 't moet een beetje blijven stromen, en wie weet verras ik mezelf wel
~Veel lopen en fietsen en kijken naar, luisteren naar, snuffelen aan alles wat ik tegenkom
~Bedenken dat ik in alle opzichten goed voor mezelf moet zorgen; dus de dingen eten die mijn lichaam goed doen, scrubben, kaarsjes aansteken ook al ben ik alleen thuis, genoeg slapen
~In plaats van wezenloos rondsurfen op internet en op de hoogte blijven van het wel en wee van de sterren,  iets écht interessants bekijken, bijvoorbeeld op http://www.ted.com/

3 opmerkingen:

Leuk als je een berichtje achterlaat!