zondag 14 augustus 2011

Morning 's here, oh morning 's here...

Goedemorgen!
Gisteravond hadden we een gezellig avondje bij de Japanner. Nu lig ik daar nog een beetje van bij te komen in bed, met een koffie verkeerd en mijn favoriete serie van dit moment  (pas op, de trailer is wat bloederig)


De Deense misdaadserie Forbrydelsen, deel 2. Met in de hoofdrol rechercheur Sarah Lund, een stoere, stugge en niet eens bijzonder sympathieke heldin (vind ik). Ze is fascinerend! Iemand die zich volledig in een zaak vastbijt en daarbij flink over haar eigen grenzen gaat, maar soms ook de regels van de politie aan haar laars lapt.

Sarah Lund, in onafscheidelijke gebreide trui


Deel 1 heb ik verslonden. Vreselijk spannend en kwalitatief goed: het acteerwerk, de sfeer, de details... En ik heb wel iets met dat Scandinavische, denk aan After The Wedding, As It Is In Heaven en Festen.
Nu dan deel 2 van Forbrydelsen. Ik moest er weer even in komen, maar dat was omdat ik de personages uit het eerste deel écht in mijn hart had gesloten. In dit deel komen alleen Sarah en haar chef Brix nog maar voor. Maar nu ik bij de tweede aflevering ben, begin ik steeds enthousiaster te worden.
Gaat dat zien! Warm aanbevolen voor de komende donkere herfstavonden - of regenachtige zomerdagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!