donderdag 28 juli 2011

workin' 9 to 5

Gisteren ben ik langs gegaan op mijn nieuwe werk, om nog wat dingen te regelen. Ik fietste erheen: een tochtje van een kwartier of 20 minuten, grotendeels langs het water, en langs huizen met mooie tuinen vol bloemen.

Eenmaal daar, was er ook veel om blij van te worden. Ik werd -zoals altijd- heel vriendelijk ontvangen, door de zeer kordate en behulpzame office manager en mijn heerlijk verstrooide collega. Mijn nieuwe kantoor blijkt formaatje balzaal te zijn. Kunst voor aan de muur mag ik nog zelf uitzoeken, en waarschijnlijk krijg ik -naast een bureau- ook een zitje, met een laag tafeltje en 4 stoelen; dat heb ik nog nooit gehad! Van september tot en met december word ik uitgebreid ingewerkt, waarbij ik veel tijd krijg om met iedereen mee te kijken, te lezen, vragen te stellen. Er blijkt een intervisiegroep te zijn voor psychologen die zich met het onderwerp bezighouden. Daar zitten Nederlanders en Belgen in, en ze komen om de beurt in Nederland of in België bij elkaar; de volgende afspraak staat gepland in Gent, en daar mag ik waarschijnlijk al heen! Doodeng, maar daar denk ik nog maar even niet aan, want het is natuurlijk machtig interessant, én ik ben nog nooit in Gent geweest. Verder merkte ik echt dat ze geïnteresseerd zijn in mijn ideeën en voorkeuren, en dat ik zelf activiteiten mag gaan opzetten en ontwikkelen. En dat is een goed gevoel! Ik moet er maar eens goed over na gaan denken.     

Ik kan haast niet geloven dat het allemaal zo positief is. De laatste jaren heb ik veel ingeleverd om te investeren in een betere positie op de arbeidsmarkt, en voilà...the dog days are over!  
Nu moet ik op mijn oude werk alles zo goed mogelijk afronden. Ik werk hier nog maar vier weken. Het vloog me een beetje aan, want het is absoluut géén komkommertijd hier, en ik moet van alles regelen voor mijn vertrek. Maar vanmorgen besloot ik dat ik ook niet moet vergeten te genieten van de tijd die ik nog hier doorbreng, en dan vooral van mijn collega's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!