woensdag 20 juli 2011

Wednesday is My Favorite Day

Ik ben net thuis en nog te wakker om te gaan slapen. Mr A. ligt al vredig te soezen, en zei: "mwwrrr" toen ik hem kwam begroeten. Ik verheug me erop om straks ook in bed te kruipen, maar eerst even het verhaal van mijn dag.
Sinds vorige week heb ik op woensdagen vrij. Wat een geluk, wat een enorme rijkdom om op een doordeweekse dag gewoon alles te kunnen doen wat maar in je hoofd opkomt! Ik merk dat ik op zo'n dag helemaal tot mezelf kom. Ik hoef met niemand en niets rekening te houden, en ik doe de dingen die ik leuk en belangrijk vind.
Mijn dag begon met het wegbrengen van Mr A. naar zijn werk, want ik had zelf de auto nodig vandaag. Gelukkig word ik een steeds meer ervaren chauffeuse en ging het allemaal gesmeerd... Ik reed op de terugweg door de plaats die we op het oog hebben voor als we straks een huis gaan kopen. Dat zal ergens in het komende jaar (of anderhalf) wel gaan gebeuren. Ik keek net iets aandachtiger rond dan anders: op fietsafstand van "Zijn" stad, en als je doorfietst ook van "Mijn" stad, lekker groen, prachtige oude huizen...

Toen wat boodschappen, en daarna gunde ik mezelf een kop hele goede koffie in een leuk koffiehuisje. Eigenlijk was ik van plan een hip tentje in de binnenstad uit te proberen, en daar ook te gaan studeren, maar de tijd vloog! Thuis maakte ik tussen de huishoudelijke klusjes door een lekkere brunch voor mezelf.

Bagels met cream cheese, tapenade en avocado

Mijn oudste vriendinnetje, met wie ik nog in de brugklas heb gezeten, belde me vorige week op, met de vraag of ik haar kon helpen. Ze heeft een klein jongetje van bijna 3, en een tweeling van een halfjaar. Het is loeiend druk, en rond etenstijd redt ze het in haar eentje niet, met die hele verzameling krijsende kinderen. Haar vriend was er niet; of ik kon.
De hele namiddag dus bezig geweest met flesjes, luiers, rompertjes, voorlezen, boertjes en speentjes. En toen ze allemaal op bed lagen, en de Man des Huizes ook thuiskwam, hebben we nog in hun heerlijke tuin zitten kletsen bij een kampvuurtje. Dit was het uitzicht.


Echt een heerlijke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!