dinsdag 29 maart 2011

Forbrydelsen

Ik ben trots! Vandaag had ik een tweede gesprek over een mogelijke detachering. Tijdens het eerste gesprek dacht ik meteen: "Dit is geweldig!" Een plek waar ze met de grootste zorgvuldigheid te werk gaan, menselijk zijn, waar heel veel mogelijkheden liggen en waar een psycholoog met 30 jaar ervaring me alles kan leren.
Ik was vanmiddag nerveus, want waarom ze nog een tweede gesprek wilden was wat onduidelijk. Zou het betekenen dat ze hun bedenkingen hadden? Wilden ze misschien toch geen twee mensen laten komen en zouden ze gaan kiezen tussen mij en mijn collega Ing? Ik hield de mooie tekst van Audioslave "Be Yourself Is All That You Can Do" maar een beetje in gedachten, en de variant van mijn oma: "Kind, je kunt niet beter doen dan je best". Dat hielp. Ik sloeg me door de kritische vragen heen. Achteraf had ik het allemaal wel veel beter willen formuleren, maar blijkbaar was het al goed: zowel Ing als ik mogen op korte termijn komen!

Maar nu dan de ontspanning... Ik ben begonnen met de Deense serie Forbrydelsen. Ik heb gehoord dat die ontzettend spannend en zelfs verslavend is. Klinkt fijn! Een moordmysterie en een stoere vrouwelijke detective die achter de dader aan gaat. Elke aflevering gaat over een etmaal, en eindigt met een cliffhanger van jewelste.  Het begint al goed; de openingsscène van aflevering 1 bezorgde me koude rillingen. Snel verder kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!