maandag 14 maart 2011

boerderijtje spelen

In deze tijd van het jaar krijg ik weer zin om iets aan de tuin te doen. Een postzegel met een paar tegels is het, en alles wat groen is sterft spontaan onder mijn handen. Maar dat mag de pret niet drukken! Het onkruid weg en kleurige bloemen in de potten, dat lukt nog wel. In een volgend huis wil ik graag een tuin of dakterras waar je niet hutje-aan-mutje zit met de buren. En dan zet ik zo'n leuke schommelbank neer, of een prieeltje om in te loungen. En het allerliefst wil ik zelfs ook een hoekje als groententuin, om mijn eigen worteltjes, komkommers en zongerijpte tomaten (als alternatief voor waterbommen van de supermarkt) te kweken. En allerlei kruiden... Ik kan me herinneren dat mijn moeder vroeger een behoorlijk grote groententuin had naast ons huis. Ze was continu aan het schoffelen en spitten, en of zij het nou zo leuk vond weet ik niet. Maar ik krijg er een nostalgisch gevoel bij. Ik fantaseer over het inmaken van mijn eigen groenten en kippen die rondscharrelen op mijn erf. Voor ik het weet heb ik een volledig functionerende, zelfvoorzienende boerderij bij elkaar gefantaseerd, waar ik als blozende boerin de scepter zwaai en waar mijn geliefde hout hakt voor ons haardvuur.... Maar goed...ik hou het toch maar bij de potten op het terras.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!